TTW
TTW

Bojkot putovanja u SAD-u izaziva rekordni, neviđeni procvat domaćeg turizma širom Kanade, dok rastući nacionalni ponos i velike ekonomske promjene dramatično mijenjaju putovanja ovog ljeta.

Nedelja, juli 6, 2025

SAD bez presedana

U jeku ekonomske nestabilnosti i eskaliranih političkih tenzija sa USKanađani napuštaju prekogranične odmore u korist opcija za odmor kod kuće, što dovodi do neviđenog nivoa razvoja domaćeg turizma u 2025. godini. Kombinacija patriotskog ponosa, naglog pada putovanja u SAD, potaknutog trgovinskim sporovima i diplomatskim sukobima, te preusmjeravanja budžeta za odmor na aktivnosti kod kuće, radikalno je promijenila ljetni turistički pejzaž. Krajnji ishod je rekordni nivo procvata domaćeg turizma, potaknut porastom najma kampera, rasprodanim letovima unutar Kanade i solidnom popunjenošću hotela, odmarališta i domaćih atrakcija širom obala zemlje.

U mirnom primorskom utočištu Tofina, Britanska Kolumbija, putnička sezona 2025. godine započela je izvanrednim porastom aktivnosti ranih posjetitelja. Ovaj rani procvat nije jedinstven samo za zapadnu obalu. Od zračnih terminala do mjesta za iznajmljivanje, Kanađani širom zemlje sve se više odlučuju istražiti ljepotu unutar svojih granica. S porastom rezervacija za iznajmljivanje rekreacijskih vozila i većim brojem domaćih letova u odnosu na 2024. godinu, nacija doživljava značajan porast domaćeg turizma.

Reklama

Ovaj iznenadni priliv lokalnih putovanja nije samo sezonska pojava - to je dio šire promjene uzrokovane ekonomskom anksioznošću, razvojem globalnih odnosa i nepogrešivim valom nacionalnog ponosa. Rezultat? Snažan i pravovremen poticaj za kanadski sektor usluga i ugostiteljstvo, nudeći rijetku svijetlu tačku za ekonomiju koja se suočava s globalnim stresom.

Ekonomske i političke tenzije podstiču lokalnu želju za putovanjima

S obzirom na zategnutost diplomatskih odnosa između Kanade i Sjedinjenih Američkih Država zbog eskalacije trgovinskih sporova i neprijateljske retorike američkog rukovodstva, među kanadskim turistima koji su nekada rutinski putovali na jug nastupilo je primjetno zahlađenje. Posljedice su značajne: u maju 2025. godine zabilježeno je skoro 800,000 manje ponovnih ulazaka iz SAD-a u poređenju s istim mjesecom 2024. godine - što je oštar pad od 38 posto.

U međuvremenu, domaća putovanja su u porastu. Analitičari napominju da bi ova promjena mogla dodati skoro 900 miliona dolara kanadskom BDP-u, posebno ako Quebec i druge provincije preusmjere planiranu potrošnju na putovanja u SAD na lokalne destinacije. Ovaj lokalizirani ekonomski stimulus možda neće redefinirati stope rasta BDP-a, ali pomaže sektorima koji bi inače mogli propasti u klimi visoke inflacije i niskog povjerenja.

Rekordno visoke rezervacije kampera i letova

Jedan od najjačih pokazatelja ovog trenda je porast putovanja kamperima. Rezervacije za juli 2025. putem kanadske platforme za iznajmljivanje RVezy porasle su za 25 posto u odnosu na prethodnu godinu. Mnogi Kanađani se odlučuju za prikolice koje se dostavljaju direktno na mjesta za odmor, što naglašava želju za odmorima u prirodi bez tereta vožnje na velike udaljenosti.

Istovremeno, putnički promet na domaćim letovima porastao je za 6.2 posto u maju u odnosu na 2024. godinu, prema podacima o provjeri aerodroma. S obzirom na to da Kanađani zaobilaze američke destinacije, potražnja za nacionalnim rutama ojačala je profitabilnost aviokompanija i održala nivo aktivnosti aerodroma. Domaći zračni promet i dalje čini lavovski dio ukupnog obima putovanja.

Britanska Kolumbija prednjači

Nigdje ovaj porast nije vidljiviji nego u Britanskoj Kolumbiji. Tofino, dugogodišnji dragulj na zapadnoj obali ostrva Vancouver, zabilježio je rekordne proljetne rezervacije. Pružaoci smještaja, uključujući luksuzna i odmarališta srednje klase, prijavili su da su nivoi popunjenosti za septembar već dostigli prošlogodišnje ukupne iznose - dva mjeseca prije roka.

Turistički operateri širom provincije opisuju ovu sezonu kao duhovni nastavak oporavka nakon COVID-a iz 2022. godine, kada su Kanađani ponovo otkrili svoja dvorišta umjesto međunarodnih putovanja. Međutim, ovogodišnji oporavak se čini više politički i ekonomski nabijenim.

Lokalna potrošnja potiče restorane, događaje i atrakcije

Pokret putovanja u lokalnom okruženju nije ograničen samo na noćenja i prijevoz. Dolazi do šire renesanse u lokalnoj zabavi i gastronomiji. Kanada je predvodila globalne rang-liste po rastu aktivnosti restorana u 2025. godini, s brojem gostiju sa sjedištima u junu koji su porasli za 24 posto u odnosu na nivo iz 2024. godine - više nego dvostruko brže od globalnog tempa.

Ovi trendovi ukazuju na to da Kanađani preusmjeravaju sredstva koja su možda potrošena u inostranstvu u domaća razonoda i kulturna iskustva. Ova potrošnja podržava mala preduzeća i jača urbane i ruralne ekonomije podjednako.

Regionalni trendovi: Ontario, Quebec i Primorske regije dobijaju na značaju

Izvan Britanske Kolumbije, nekoliko regija bilježi značajan porast posjeta. Seoski regioni Ontarija, uključujući destinacije uz jezero Huron, bilježe stalnu potražnju, posebno za butičnim pansionima i smještajem uz jezero.

U Quebecu, potrošačko raspoloženje snažno favorizuje ostanak unutar pokrajinskih ili nacionalnih granica. Analitičari predviđaju da bi, ako čak i polovina stanovnika provincije koji su planirali otkazati putovanja u SAD, to učini i ode na odmor lokalno, rezultirajuća potrošnja mogla dati mjerljiv doprinos pokrajinskom ekonomskom učinku.

Primorski region je također zabilježio obnovljeni interes, a Atlantska Kanada ima koristi od svoje privlačnosti kao porodične, slikovite i manje komercijalizirane destinacije. S obzirom na to da manje Amerikanaca prelazi u New Brunswick i Novu Škotsku, dostupnost soba ostala je stabilna, dok je lokalno zanimanje popunilo prazninu.

Izazovi ostaju: Pad broja međunarodnih dolazaka

Dok domaći turizam cvjeta, međunarodne posjete - posebno iz Sjedinjenih Američkih Država - su opale. Tokom maja 2025. godine, broj vozila koja su prešla u Kanadu iz Sjedinjenih Američkih Država opao je za 8.4 posto u poređenju s brojkama zabilježenim u maju 2024. godine. Uticaj je vidljiv u podacima o prihodima od turizma: dok je domaća potrošnja na putovanja porasla za 0.8 posto u prvom kvartalu, međunarodna potrošnja, uglavnom od strane Amerikanaca, pala je za 1 posto.

Ukupni turistički rashodi ostali su nepromijenjeni na 26.3 milijarde kanadskih dolara u prvom kvartalu, što naglašava neutralne efekte međunarodnog usporavanja. Hoteli i odmarališta koji se obično oslanjaju na američke posjetioce morali su prilagoditi svoj marketing i poslovanje kako bi potpunije udovoljili potrebama lokalnih i evropskih gostiju.

Evropa se pojačava kao novo tržište u rastu

Dok američki turisti posjećuju Kanadu rjeđe, interes evropskih tržišta postepeno raste. Njemačka i Velika Britanija ostaju ključni izvori dolaznih putovanja, posebno u istočnu i centralnu Kanadu. Pružaoci turističkih aranžmana bilježe skroman, ali značajan porast rezervacija od strane britanskih i njemačkih turoperatora.

Ovaj priliv, iako manji nego prije pandemije, daje nadu da bi međunarodna diverzifikacija mogla ublažiti utjecaj smanjenog interesa SAD-a. Evropske posjetioce često privlače prirodne ljepote Kanade, kulturno bogatstvo i višejezični gradovi, što ih čini idealnim metama za dugoročni turistički marketing.

Sektor smještaja ostaje otporan

Uprkos izazovima, kanadski hotelski sektor je održao snažne pokazatelje uspješnosti. Stope popunjenosti ostaju visoke, a prosječne cijene soba nisu pale. Lideri u industriji pripisuju ovu stabilnost prilivu kanadskih putnika, od kojih mnogi biraju vrhunska iskustva u odnosu na kratka međunarodna putovanja.

Od luksuznih smještaja u Britanskoj Kolumbiji do butičnih smještaja u Ontariju, kanadski smještaj se pokazao prilagodljivim, balansirajući povećanu domaću potražnju sa smanjenim brojem dolazaka stranih gostiju.

Redefiniranje kanadskog odmora

Ne ostaju svi koji odustaju od putovanja u SAD unutar kanadskih granica. Podaci s najvećih aerodroma u zemlji pokazuju da su međunarodna putovanja (isključujući rute prema SAD-u) porasla za 4.3 posto u maju 2025. u odnosu na prethodnu godinu. Dok dio ovoga odražava povratak globalnih putnika kući, značajan dio uključuje Kanađane koji putuju u Evropu, Aziju i Latinsku Ameriku.

Ipak, za one koji ostaju kod kuće, redizajnirani kanadski odmor postao je simbol i otpornosti i ponovnog otkrivanja. Aktivnosti poput planinarenja po nacionalnim parkovima, kampiranja u udaljenim regijama i istraživanja mjesta autohtone kulture dobile su na popularnosti među svim dobnim skupinama.

Dugoročna perspektiva: Da li je promjena trajna?

Čini se da trenutni bojkot putovanja u SAD ima dublje korijene od politike. Mnogi Kanađani preispituju potrebu za putovanjima u inostranstvo općenito, uzimajući u obzir održivost, troškove i kvalitet iskustva. Domaća putovanja gube imidž drugorazrednih putovanja, a umjesto toga se pojavljuju kao uvjerljiv, sofisticiran izbor.

I dok se mnogi putnici na kraju mogu vratiti na popularne američke destinacije, lekcije iz 2025. godine mogu ostaviti trajan trag. Kanadski turistički operateri računaju na tu mogućnost i ulažu u poboljšanje iskustava i za lokalno stanovništvo i za strane posjetioce.

Poneseni masovnim bojkotima putovanja u SAD i porastom nacionalističkih osjećaja, Kanađani u rekordnom broju provode odmore u Kanadi. U pokretu vođenom ekonomskim skepticizmom i političkim napetostima, ljetni praznici se redefiniraju, a kanadska domaća turistička industrija uživa u historijskom ljetnom procvatu.

Porast domaćeg turizma u 2025. godini označava presudan trenutak za kanadski sektor putovanja i ugostiteljstva. Potaknuti kombinacijom patriotskog raspoloženja potrošača, globalnih političkih tenzija i obnovljenog uvažavanja lokalnih iskustava, Kanađani mijenjaju scenario o ljetnim odmorima. Kako ekonomska neizvjesnost traje, a preferencije putovanja se nastavljaju mijenjati, ovo nacionalno ponovno otkrivanje moglo bi predstavljati više od sezonskog trenda - ono bi moglo biti temelj održivije, samostalnije turističke ekonomije.

Reklama

Podijelite s drugima:

Pretplatite se na naše biltene

PARTNERI

at-TTW

Pretplatite se na naše biltene

Želim primati novosti o putovanjima i trgovačke događaje od Travel And Tour World. Pročitao sam Travel And Tour World'sObaveštenje o privatnosti.

Pretražite s Googlea