TTW
TTW

Rodrigo Esponda Cascajares: Arhitekta iza turističkog procvata Los Cabosa

Subota, jul 5, 2025

Rebrendiranje Los Cabosa, nekada neupadljivog najjužnijeg vrha poluotoka Baja California u Meksiku, u jednu od vodećih turističkih destinacija Meksika, uveliko se može pripisati Rodrigu Espondi Cascajaresu, generalnom direktoru Turističkog odbora Los Cabosa FITURCA. Tokom posljednjih godina, Esponda je nadgledao niz historijskih marketinških i razvojnih inicijativa koje su dramatično povećale svjetski profil i privlačnost regije.

Pod Espondinim vodstvom, Los Cabos je doživio eksploziju turizma, a njegov rastući ugled sada je dodatno pojačan priznanjima poput uvrštavanja u Michelinov vodičDestinacija godišnje privlači milione posjetilaca, od luksuznih putnika koji traže vrhunska odmarališta do kulinarskih entuzijasta koji hrle u njene novopečene restorane sa Michelinovim zvjezdicama.

Reklama

Putovanje do liderstva

Espondino putovanje do Los Cabosa oblikovalo je bogato iskustvo. Prije nego što je preuzeo vodstvo FITURCA-e 2016. godine, Esponda je proveo preko 16 godina u Turističkoj organizaciji MeksikaVrijeme provedeno u Upravnom odboru odvelo ga je na ključna međunarodna tržišta, uključujući Njujork, Čikago, I Toronto, gdje je obavljao funkciju Regionalni direktor za Sjevernu AmerikuNakon godina na toj poziciji, potražio je novi izazov i pronašao ga u Los Cabosu.

In Oktobar 2016, zvanično je preuzeo ulogu, donoseći sa sobom bogato iskustvo u marketingu, menadžmentu i razvoju turizma.

Inovativna javno-privatna saradnja

Jedna od Espondinih ključnih strategija bila je stvaranje Privatni fond za promociju Los Cabosa (FIPROTUR), revolucionarna inicijativa koja je okupila javni i privatni sektor kako bi finansirala promociju turizma u regiji. Prije toga, samo je hotelski sektor bio uključen u promociju turizma putem javne hotelske takse. Novi model omogućio je šire učešće širokog spektra industrija, kao što su banke, restorani i druga preduzeća koja su sastavni dio ekonomije Los Cabosa.

Esponda je objasnio da je model povjerenja, iako nekonvencionalan u Meksiku i Latinskoj Americi, zasnovan na uspješnim primjerima širom svijeta. „Nismo morali iznova izmišljati točak“, primijetio je Esponda. „Napravili smo ga po uzoru na gradove poput New Yorka, gdje kombinacija državnih grantova i doprinosa privatnog sektora pomaže u finansiranju promocije turizma i aktivnosti. Ovaj model omogućava široj grupi zainteresovanih strana da imaju utjecaja na rast destinacije.“

Los Cabos prihvata digitalne inovacije

Esponda se također fokusirala na iskorištavanje digitalni alati kako bi se povećala vidljivost destinacije i privukli međunarodni turisti. FITURCA Web stranica je doživjela potpuni redizajn, stvarajući interaktivnu platformu koja sadrži iskustva virtualne stvarnosti i Chatbotovi na AI tehnologiji kako bi se pomoglo korisnicima u pronalaženju najboljih atrakcija, aktivnosti i usluga u Los Cabosu.

„Počeli smo od nule s našim digitalnim resursima“, primijetio je Esponda. „To je bio proces koji je trajao, ali investicija se isplatila jer sada imamo izuzetno dobro prihvaćeno digitalno prisustvo koje privlači posjetioce iz cijelog svijeta.“

Ovaj digitalni fokus proteže se i izvan web stranice, a FITURCA se angažuje u raznim online kampanjama i partnerstvima s influencerima kako bi poboljšala globalni profil Los Cabosa. Kao rezultat toga, brend destinacije sada je sinonim za luksuz, avanturu i jedinstvena iskustva.

Kulinarska izvrsnost i Michelinovo priznanje

Jedno od najznačajnijih dostignuća tokom Espondinog mandata bilo je osiguranje mjesta Los Cabosa u Michelinov vodičUprkos ograničenom roku obavještenja, 2023. godine, Esponda i tim u FIPROTUR uspjeli su brzo mobilizirati privatni sektor kako bi osigurali potrebna sredstva za olakšavanje Michelinovih evaluacija.

„Imali smo samo dvije sedmice da se obavežemo na Michelinov vodič, a nismo imali dodijeljen budžet. Ali privatni sektor je shvatio priliku i u roku od sedmice imali smo finansiranje“, podijelio je Esponda. Ova brza akcija dovela je do 13 restorana u Los Cabosu su uvršteni u prestižni vodič, a neki su čak dobili i Michelinove zvjezdice i Zelene zvjezdice za održivost.

Ovo priznanje privuklo je globalnu pažnju na rastuću kulinarsku scenu Los Cabosa, dodatno učvršćujući privlačnost destinacije za ljubitelje hrane iz cijelog svijeta.

Širenje izvan tradicionalnih tržišta

Kada je Esponda prvi put stigao u Los Cabos, veliki dio turizma u regiji oslanjao se na posjetioce iz Zapadna obala Sjedinjenih DržavaJedan od njegovih prvih prioriteta bio je diverzifikacija tržišta fokusiranjem na povezivanje s putnicima iz drugih dijelova SAD-a, posebno iz NjujorkUpornim naporima, Esponda je uspjela uspostaviti direktne letove iz New York City do Los Cabosa, rute koja se od tada pokazala kao veoma uspješna.

Esponda i turistički tim nisu se tu zaustavili. Tokom godina, proširili su svoje aktivnosti na Evropu, uključujući i direktan let iz Frankfurta do Los Cabosa, koji sada opslužuje putnike ne samo iz Njemačka ali i iz susjednih zemalja poput Italija, Francuska, I Španija.

Nadalje, Espondina vizija uključuje proširenje privlačnosti destinacije za južna amerikaU toku su razgovori o uspostavljanju nove letne rute iz Brazil do Los Cabosa, što bi dodatno učvrstilo njegovu poziciju kao međunarodnog centra.

Održavanje održivog rasta

Uprkos brzom rastu turizma, Esponda smatra da kvalitet uvijek treba biti prioritet nad kvantitetom. S obzirom na to da se broj posjetilaca gotovo udvostručio u odnosu na 2 miliona to 4 miliona Esponda se svake godine fokusira na održivi rast. „Ne radi se o udvostručavanju brojeva svake godine“, kaže on. „Želimo osigurati da nastavimo pružati visokokvalitetna iskustva putnicima, a istovremeno održavamo integritet naše infrastrukture.“

Los Cabos je uveliko profitirao od svog turističkog procvata, pri čemu turizam služi kao primarni ekonomski motor regije. Rastući broj posjetilaca također je povećao prihode domaćinstava lokalnog stanovništva, što dodatno naglašava važnost odgovornog turizma.

Pogled u budućnost

Rodrigo Esponda Cascajares, lider Turističke zajednice Los Cabosa, postavio je jasan plan za budućnost destinacije. Kroz inovativne strategije, globalni marketing i fokus na održivost, Esponda je usmjerio regiju u novu eru turizma.

Los Cabos više nije samo svjetski poznato primorsko ljetovalište - danas je to živahna kulturna, gastronomska i luksuzna turistička destinacija. Espondine inicijative postale su mjerilo za to kako se destinacije transformiraju saradnjom između industrija, primjenom digitalne tehnologije i zahtjevima za kvalitetom i održivošću.

Los Cabos će nastaviti prosperirati u godinama koje dolaze, ali Esponda će se i dalje fokusirati na zadržavanje statusa destinacije svjetske klase kako bi pružila nezaboravno iskustvo svakoj osobi koju dočeka.

Reklama

Podijelite s drugima:

Pretplatite se na naše biltene

PARTNERI

at-TTW

Pretplatite se na naše biltene

Želim primati novosti o putovanjima i trgovačke događaje od Travel And Tour World. Pročitao sam Travel And Tour World'sObaveštenje o privatnosti.

Pretražite s Googlea